Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Startspärrsproblem Mondeo 1,8td -97

Startad av 602 · 2008-03-31 · 1 svar

602Trådstart
Tja!
Bytte insprutningspumpen på min mondeo och har sedan dess inte fått igång bilen.
Starmotorn går inte och bränsle avstängningsventilen öppnar inte.

Startmotorn går om jag kopplar in den gamla pumpen i kontaktstycket men inte med den nya.

Lilla röda lampan i mittkonsolen blinkar snabbt med jämna mellanrum.

Nu funderar jag om det lilla styrdonet på pumpen kan vara trasigt eller om det är någon startspärr som jävlas.


Har någon nått tips?
lenaola
så skummt löste sig problemet för dig !?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil