Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Stötdämpare

Startad av poppen · 2007-06-07 · 1 svar

poppenTrådstart
Tänkte byta stötdämpare då jag misstänker att den ena bakre är slut.
Bilen svajar när jag trycker ner bakändan på den sidan. Det låter även en hel del om grejorna vid körning.

Är det någonting mer jag ska tänka på vid bytet. Något annat man bör byta ut samtidigt eller så?
Jag förstår att jag skall byta båda bakre dämparna samtidigt.
Ludde_57
Är det saaben det gäller?

Båda dämparna bör bytas om du väljer att köpa ny(a). Monterar du en bra, begagnad dämpare. Så gör det knappast något att byta bara den som är defekt.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil