Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Strömtjuv eller tjuvström

Startad av bogumila · 2007-05-10 · 3 svar

bogumilaTrådstart
Min mondeo V6 combi -02 drar ur batteriet på ca: 1 veckas stillestånd
har kollat allt som tänkas kan, tror jag. Har bytt till nytt batteri.
wicke
kollat bagarumslampan?? så den inte står o lyser
Sten Eriksson
Jag har kollat lampan i lastutrymmet, i handskfacket, och även tagit bort kopplingen till instegsbelysningen som dimmar efter ca: 20 sek, även kopplat
bort CD-växlaren, måste vara ngt annat konstigt, flera tips är välkommna.
aw73
man kan kolla genom att koplla in en Amperemätare i serie med bilbatteriet
stömmen ska bara vara max några milliampere, om mera, ta bort en säkring i taget för att lokalisera felet
annars kan man prova att göra rent batteriet på ovansidan, smutsen ovanpå batteriet kan göra att det laddar ur , har själv varit med om det

Fler trådar i Hjälpforumet Bil