Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

styrbox till Galant??

Startad av cillai · 2008-01-28 · 6 svar

cillaiTrådstart
Har en mitsubitchi som styrboxen gått sönder på. Har hört att det är viktigt att siffrorna stämmer på styrboxarna, men var kan jag snabbt få tag på en de verkar ju inte växa på träd direkt. Hur söker jag???
Vilka siffror är det som ska passa??
Snälla hjälp en dum tjej::confused:
slirfeldt
Jo det är flera som haft dessa funderingar och med just dessa bilar och fått flest svar att dessa siffror på själva styrboxarna bör stämma överens och att hitta lämplig styrbox bör inte vara omöjligt från någon av dessa länkar: https://www.laga.se/ eller : https://www.bildelsbasen.se/
Men du är säker på att det är styrboxen som är defekt?
MMoberg
Det är ett ganska vanligt problem på Mitsubishi.
Sökte upp en gammal tråd på Mitsubichiforumet till dig.
https://www.mitsubishiclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=7127
Där det även står beskrivet förslag på hur man med måttliga elkunskaper kan reparera den själv.

Har din mekaniker kontrollerat generatorn, så att det inte är den som ger för hög spänning ut och knäcker boxen?
retep
tack till er två som brytt er eller till er som kan jag ska kolla med min mekaniker, m en jag vet ju att jag i våras bytte generator sedan gick min bil 90 mil innan detta hände med styrboxen. Jag hoppas nu bara att få tag på en billigt så jag kan fortsätta köra min mitchi

kram på er o tack för hjälpen nu vt jag vart jag ska börja
tack igen
slirfeldt
Ja troligt finns det då en koppling till det generatorbytet då dessa bilar tycks vara extra känsliga på den punkten, dessvärre brukar inte dessa styrboxar vara speciellt billiga,,
och dom flesta här gör vad dom/man kan för att hjälpa till så det är bara att återkomma vid fler funderingar. :-)
retep
Gick in o läste på mitsubitchi club o den länk som jag fick av Trekko, rätt dråpligt när jag då också ser att det nr som beskrivs där på styrenheten är exakt samma nr som jag har på min styrenhet både både MD nr och E2T nr, det är alltså den styrbox jag behöver, hihi.
Jag söker vidare men verkar inte ha någon tur!:(
Weird_G
Hej , kollade bildelsbasen lite snabbt , det finns en del att välja på . vilken årsmodell har du ,
Om du har samma nummer som i länken ska den här demonteringen ha en https://ekholms.fbt.se/
allt enligt bildelsbasen
Jag har varit med och bytt två st & vad jag vet så blev dom levererade av ådalens bildemontering .
Det kan löna sig att ringa demonteringarna själv då inte alla delar hamnar på hemsidan =)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil