Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Styrbox!

Startad av Mitsubishi · 2008-04-22 · 2 svar

MitsubishiTrådstart
Hej,
Hur nollställer man en styrbox? är det bara att koppla bort batteriet ett tag?

Tack i förhand
slirfeldt
Ja vissa felkoder kan man släcka med den metoden, men sedan beror det på hur gammal bilen i fråga är och hur avancerat styrsystemet i fråga är, men är det en av senare modeller måste minst en OBD2 avläsare/avkodare användas..
bmwbmw
@Peter H 31314 wrote:
Ja vissa felkoder kan man släcka med den metoden, men sedan beror det på hur gammal bilen i fråga är och hur avancerat styrsystemet i fråga är, men är det en av senare modeller måste minst en OBD2 avläsare/avkodare användas..


Ok, tack :)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil