Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Subaru Legacy kommer inte upp i temp

Startad av Filllle · 2006-07-05 · 1 svar

FilllleTrådstart
Jag har en Subaru Legacy -95 som, enligt mätaren, inte riktigt kommer upp i arbetstemperatur. Visaren stannar strax under mitten efter nån kilometers körning (nu på sommaren).

Bilen drar inte direkt märkbart mycket soppa, men det kan vara möjligt att den drar en eller två deciliter för mkt. Jag har precis skaffat bilen så jag har inte dödskoll.

Jag provade att koppla tempgivarekabeln till jord och då skjöt visaren till topp (mätaren borde alltså funka helt ok). Jag bytte då tempgivaren, men samma "problem" kvarstår.

Tycker ni jag ska byta termostaten? (jag tycker det ;) Har någon bra koll på hur jag bäst kommer åt den på Legacyn?
savanna
ja du skall byta termostaten , vet ej var den sitter på din bil men
till 99% sitter den vid utloppet från motorn på den övre slangen

Fler trådar i Hjälpforumet Bil