har en nissan sunny gti-r -90 (första årsmod)
nu till det tråkiga när jag kör så kan det "slå" till ngnstans
och det slår så illa så du känner det i fötterna genom torpedväggen. och ljudet kan jämföras som en svetsad bakdiff på typ en 740 när man svänger på torr asfalt hur det "tuggar". Så säg att det tuggar till 2-3 gånger sen slutar det för en stund för att sedan komma tillbaka.
vad kan det vara ?
har bytt dem yttre drivknutarna
kollat splinesen på dem innre å dem var ok.
tömt olja i vxl låda å inga metall spån eller ngt annat som tyder på att den ska vara dålig
tömt oljan i fördelnings låda och den var oxå ok.
Någon som kan ha ideer om vad det kan vara ??
snälla hjälp håller på att bli galen på bilfan
vill juh inte göra för mycket med den innan detta är ordnat
MVH
Det låter som att du har problem med din växellåda på din beskrivning.
Om du inte själv kan avgöra ifall ljudet kommer från växellådan så be en verkstad hjälpa dig att lyssna på bilen.
Eller spela in ett ljudklipp och posta det här.
Med risk för att jag är helt ute och cyklar här: Är det dubbla lamellplattor på den? Med limmade backar? Vet att de tidiga GTi-jappsen gärna ville stoltsera med overkill-kopplingar och andra häftiga detaljer som skulle indikera high-performence. Dessa hade en del problem i början med att backarna lossade från skivan. Detta borde väl då märkas främst vid acceleration (och retardation) men även vid lamell-slir.
Låter det när du kör rakt fram eller när du vrider på ratten?
Om det låter när du vrider på ratten kan det vara ett fjäderbenslager.