Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Suzuki Baleno Automatlåda

Startad av Jojje67 · 2010-09-16 · 2 svar

Jojje67Trådstart
Kan man själv läsa av felkoderna?
Den växlar inte upp från backen fungerar och 1:a växeln, men den växlar inte upp.
Olja finns?

Någon som har någon ide? :q
Ludde_57
Är oljenivån rätt?
Ska kontrolleras med motor på tomgång och genomkörda växellägen för bästa cirkulation på oljan innan kontroll.

Hur ser oljan ut, och luktar den något annat än olja?
Bjorn Karlsson
Oljenivån är kontrollerad enligt manualen med varm motor på tomgång osv. Oljan byttes för ca 500 mil sedan och ser och luktar ok.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil