Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Suzuki Swift-fråga

Startad av osse · 2003-03-07 · 2 svar

osseTrådstart
Hej!
Har en fråga ang Suzuki Swift -87 GTI:

Idag tändes "Check Engine" -lampan när jag var på väg hem, jag undrar om det det är en felindikering eller om det bara är en påminnelse att bilen bör servas??
Törs man använda bilen ändå?

tacksam för svar snabbt
gnlg
"Check-Engine" tänds när det är något fel på motorelektroniken. Det kan resultera i att tex avgasreningen inte fungerar som den ska.
Har du märkt att bilen går dåligt, rycker etc?
Om lampan inte släcks bör du åka till verkstan och mäta avgasvärdena, stämmer de brukar det oftast inte vara några problem, om inte bilen går dåligt.

(Ursäkta det långsamma svaret ;) )
osse
Ok!
Då törs jag nog använda bilen, för det märks ingenting av det du beskrev ryckig gång etc.

Tack för svaret!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil