Undra om tempgivaren kan vara orsak även vid dessa symptom, och inte bara vid svårstartad kall? Om tempgivaren rapporterar kall motor konstant, så kanske den får för fett vid varmstart. Sedan när den väl startat tar väl lambdan över och reglerar bränsleblandingen...
Hej jag har en BMW 530 d 02 som är svårstartad/startar inte alls när den är varm startar perfekt när den är kall
Har bytt pump i tanken pump under förarsätet kamaxelgivare:mad:men det är likadant i alla fall blir galen är det någon som har ideer
Har bytt pump i tanken pump under förarsätet kamaxelgivare:mad:men det är likadant i alla fall blir galen är det någon som har ideer