Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Svårstartad Saab 900

Startad av jannemannen · 2007-11-06 · 3 svar

jannemannenTrådstart
Har en Saab 900 -94. Har precis bytt fördelarlock samt rotor, men bilen är fortfarande väldigt svår att starta. Innan så räckte det med att lossa fördelarlocket och skrapa lite på kontaterna så startade den direkt, men nu så är ju den helt ny. Någon som vet vad som kan vara fel? Väldigt irriterande att ha en bil som startar lite när den vill...

Tack på förhand!
tokje
Ingen som har en aning om vad detta beteende beror på?

//JM
karinb
Jag hadde nog provat att byta fördelare-kvarstår problemet så kan du helt utesluta fördelare,lock,rotor!!
slirfeldt
Ja problemet verkar iaf klart inringat till fördelar historien,, så om du inte redan gjort det så gör som föreslagits,, byt hela fördelaren.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil