Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Syntetolja!!

Startad av henrik · 2003-10-16 · 4 svar

henrikTrådstart
Jag undrar om jag kan ha Mobils helsyntet olja istället för vanlig växellådsolja i Ford Sierras-89 växellåda?Har nämligen använt helsyntet i Volvos låda och det var inga problem!
Krister Lindholm
Det funkar säkert bra, men Ford är kinkiga med oljorna vet jag.. Frågar du på Ford så säger dom garanterat nej & påstår att deras egen olja endast funkar!

Btw.. Sunocos oljor är bättre än Mobil. ;)
henrik
Var finns Sunocos oljan att köpa?
Krister Lindholm
Den finns lite här & var, bla hos oss i Falun.
CarMan
henrik wrote:
Jag undrar om jag kan ha Mobils helsyntet olja istället för vanlig växellådsolja i Ford Sierras-89 växellåda?Har nämligen använt helsyntet i Volvos låda och det var inga problem!

Det viktigaste måste ju vara att du andvänder rätt viskositet & kvalite på oljan, sen vem som tilverkat den spelar nog inte så stor roll.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil