Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

syrran´s saab

Startad av Anne67 · 2010-03-05 · 2 svar

Anne67Trådstart
Syrran har en Saab 900 -95 som kopplingsvajern gick av på. De bytte den, men den gick av direkt igen! Nu har de börjat prata om att byta växellåda :confused: Kan det inte vara något annat? Det har strax innan detta hände, varit svårt att få i femman, annars inga bekymmer.

Tacksam för idéer!
berit
Det är väl troligare att tryckplattan (kopplingen) kärvar :q

Man måste visserligen ta bort lådan för att byta koppling....men att byta den :confused:
slirfeldt
Verkar så här lite knepigt men är möjligt om kopplings hävarmen är tvärlåst att man kan/orkar trampa av en ny kopplingsvajer, men om så är fallet att dess hävarm inte alls rör sig så har något fullständigt gett sig kring nämda tryckplattan eller dess så kallade solfjäder.

Och faktum kvarstår att oavsett så måste förmodligen växellådan demonteras, för kontroll och åtgärd,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil