att ta loss tändningslåset är i regel svårt. de platta skruvarna är avdragna vid monteringen just för att försvåra demontering. så om du kan få loss bara kontaktstycket eller klippa kablarna och skarva dom är det en bättre ide. se bara till att rattlåset inte kan gå i. köp ett löst tändningslås istället för knappar. finns på biltema. jula, mekonomen osv. brukar monteras tex i båtar. oftast lätt att skruva dit om du borrar ett hål i en plastpanel.
Hade inbrott i min Mazda 121 för ett par väckor sen och funderar nu på att fixa tändnings låset dom splittrade sönder.
Insåg att jag måste byta hela rattlåset men fattar inte hur fan man ska få loss dom två skruvarna dom sitter med?? Det är två skruvar som sitter jävligt tight till en metallskiva och det finns inget grepp på dom utan helt släta e dom.
Tänkte skita i att byta utan bara ha tre ströbrytare (1 för varje läge) men undrar om det skulle funka med dessa biltema knappar eller tål dom för lite ström? https://www.biltema.se/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Strombrytare/Vippstrombrytare-med-belyst-arm/
Insåg att jag måste byta hela rattlåset men fattar inte hur fan man ska få loss dom två skruvarna dom sitter med?? Det är två skruvar som sitter jävligt tight till en metallskiva och det finns inget grepp på dom utan helt släta e dom.
Tänkte skita i att byta utan bara ha tre ströbrytare (1 för varje läge) men undrar om det skulle funka med dessa biltema knappar eller tål dom för lite ström? https://www.biltema.se/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Strombrytare/Vippstrombrytare-med-belyst-arm/