OoollaaTrådstart2009-11-15Det är inte nått lurt med en sånhär eller den har normal tännföljd 1243 eller !!??
Ettan cylinder är den närmast kamremmen va !?
åt vilket håll roterar rotorn under fördelarlocket om man tittar på det uppifrån ? Det är moturs va
1-3-4-2 är den normala tändföljden och i regel räknas ettans cylinder den närmast kamrem/kedja,, rotationen för fördelararmen sker medurs,,,
va ute å testade... kan bekräfta följden 1342 iaf å att ettan e närmast kammen roterar däremot medurs det va där jag hade problemet
TACK hade en jävla haynesbok som sa de va moturs det va där problemet uppstod
Länken som mopar sände är högst förvirrande
@oollaa 50111 wrote:Länken som mopar sände är högst förvirrande
Visar den inte motorn som du ser den i motorrummet, med ettans cylinder längst till Vänster. Och att rotorn snurrar moturs?
Fast jag vill nog hålla med Peter om att rotorn skall snurra medurs... :confused:
Den visar så i autodata precis som Anders P skrev
då är där fel i den då om rotorn ska snurra medurs
Ja fast sitter inte fördelaren i bakkant på kamaxeln på Escort?
Då snurrar ju den moturs när man tittar från växellådssidan.
Ettan är märkt på bilden, nästa kabel moturs ska gå till cyl #3, sen #4 och sist #2.
nej från växellådan sett blev det medurs. ettan skulle sitta uppe till häger sett från växellådan