På dessa tidigare modeller av K11 93-02 är tändningen kontroller/justerbar där dom senare justerads detta helt av styrboxen,, så iaf så är tändningen på detta möjligt, där är det 15 +/- 2 grader BTDC som gäller med motorn varmkörd och på tomgångsvarv runt 700 varv.
Så skall det sítta ett märke/uttag på svänghjulets ytterkant och med motsvarande markeringar på kamkedjekåpan i form av små klackar i intervaller om 5 grader till 20 grader före BTDC (övre dödpunkt) till 5 grader efter denna punkt där dödpunkten (TDC) är extra hög och ofta målad.
Och behöver så tändningen justeras så så lossas dom båda skruvarna till fördelaren något så vrider man fördelaren så tändningen hamnar rätt, men det är sällan man skall behöva justera tändningen på dessa, så vad är anledningen till detta?
Så skall det sítta ett märke/uttag på svänghjulets ytterkant och med motsvarande markeringar på kamkedjekåpan i form av små klackar i intervaller om 5 grader till 20 grader före BTDC (övre dödpunkt) till 5 grader efter denna punkt där dödpunkten (TDC) är extra hög och ofta målad.
Och behöver så tändningen justeras så så lossas dom båda skruvarna till fördelaren något så vrider man fördelaren så tändningen hamnar rätt, men det är sällan man skall behöva justera tändningen på dessa, så vad är anledningen till detta?