Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tändlås mm

Startad av Fanny · 2003-06-20 · 3 svar

FannyTrådstart
Hejsan, jag har lyckats klanta mig så att nyckel i våran toyota carina 97 har gått av i tändlåset. Helt omöjligt att få loss den. Vi har köpt nytt lås med tillhörande transponder och nycklar, på toyota. Kopplat in det som det ska men inte fungerar bilen för det. Vad kan vi har glömt? :x
Är det någon vänlig själ som kan råda oss?
Ha en bra midsommar.
mekaren82
måste ha kostat?
har du dubel kolat alla sladar!
sen så är det imobiliser på den (startspär)
lyssaer det på instrument panelen (olje parkerings odylikt) men det inte händer ett skvat när du vrider till start så kan det vara en programering
lika med imobileser borde st något om det i handboken!
:p :p
jag skriver nu när jag inte är nykter så stavningen är inte den bästa! :e
aberg
Det är säkert ett problem med programeringen så du får nog gå till toyota och låta dom fixa det med deras dator

har haft samma problem med min v70
Fanny
Tack för svaren. Vi fick tillslut ordning på skiten rent ut sagt. Min sambo hade gjort rätt men hör och häpna, vi lyckades få en inkompatibel immobilser. Jättebra fick bara vänta en vecka till på bilen BLÄ!
Tack alla fall :upp för råden

Fler trådar i Hjälpforumet Bil