Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

tändmodulen

Startad av pebe · 2006-12-16 · 2 svar

pebeTrådstart
:fraga hej. nägon som vet hur en tängmodul kan påverka motorns gång?:OO
bilen är en volvo 760. tacksam för inlägg
blondismonka
ingen??
kan modulen göra så att motorn bara lägger av helt plötsligt? startar bra och går toppen, sedan dör den bara. inte ett ljud, startmotorn går inte, men instrumentlamporna lyser.väntar 5-10 minuter då startar den igen. detta kan uppstå med 2-3 månaders mellanrum. har bytt modulen nu i veckan då det tydligen kan vara den. men är inte säker att så är fallet.snälla någon ge ett tips.
Daniel_M
@pebe 17971 wrote:
ingen??
kan modulen göra så att motorn bara lägger av helt plötsligt? startar bra och går toppen, sedan dör den bara. inte ett ljud, startmotorn går inte, men instrumentlamporna lyser.väntar 5-10 minuter då startar den igen. detta kan uppstå med 2-3 månaders mellanrum. har bytt modulen nu i veckan då det tydligen kan vara den. men är inte säker att så är fallet.snälla någon ge ett tips.


Ja, Det låter som det är tändmodulen som spökar, Bytte den på min förra 740 som hade samma symtomer som din Volvo , Sen funka den prima.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil