Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

tändning och tomgånbg golf II

Startad av sog001 · 2006-02-27 · 2 svar

sog001Trådstart
Hej!

Vet att tändning skall vara 6 grader f.ö.d. Men vet någon vart skalan är som man ser graderna på? Jag hittar bara en pil på kamremskåpan vid vevaxelremskivan. Fich höfta till ungefär 6 grader från den pilen, eftersom jag antog att pilen är ö.d. Vet någon?

Hur ställer man tomgången?
thoola
Märket används vid inställning när man byter kamrem och är ÖD.
Har för mig att du ska ha märken vid kopplingen (Svänghjulet). Enklast ställer du tändningen vid tomgång (800rpm) med ett stroboskop där du kan ställa förtändning på en skala i instrumentets bakkant. Då kan du använda ÖD-märkningen. Tomgångsjusteringsskruv (tomgångsblandning) brukar sitta mot torpedväggen. Ev går det att justera tomgång direkt på gasreglaget.
Poca
ok. tack.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil