Märket används vid inställning när man byter kamrem och är ÖD.
Har för mig att du ska ha märken vid kopplingen (Svänghjulet). Enklast ställer du tändningen vid tomgång (800rpm) med ett stroboskop där du kan ställa förtändning på en skala i instrumentets bakkant. Då kan du använda ÖD-märkningen. Tomgångsjusteringsskruv (tomgångsblandning) brukar sitta mot torpedväggen. Ev går det att justera tomgång direkt på gasreglaget.
Har för mig att du ska ha märken vid kopplingen (Svänghjulet). Enklast ställer du tändningen vid tomgång (800rpm) med ett stroboskop där du kan ställa förtändning på en skala i instrumentets bakkant. Då kan du använda ÖD-märkningen. Tomgångsjusteringsskruv (tomgångsblandning) brukar sitta mot torpedväggen. Ev går det att justera tomgång direkt på gasreglaget.