Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tändningslås SAAB 900 Aut. -96

Startad av TuffaTanten · 2007-06-03 · 2 svar

TuffaTantenTrådstart
Inget händer när jag sätter i nyckeln i tändningslåset - vad kan ha hänt ?:confused:
Det går inte ens att vrida om nyckeln - vad är det för fel ?

TuffaTanten:mad:
skanedanne
kan väl inte ge något bra råd men allmänt så var SAABs tändningslås ett problem(iallafall dom mellan sätena)hede en bekant vars bil startade av sig själv inne i deras låsta garage och stog och tuggade mot gargeporten.

Ett råd kan jag ge,byt ut till ett nytt t-lås

MvH Per
Abyss
Vill bara berätta att vi hittade hur vi skulle göra - men kunde inte - så nu står bilen på verkstad för att få nytt tändlås. Men demontering av det gamla är nästan klar ....

Fler trådar i Hjälpforumet Bil