Förslag nån??????
Hej,
Har skrivit ett inlägg tidigare, men folk verkar inte våga läsa den.
Problemet jag har är att på fordonet som jag meckar med är att den dör.
Testat att koppla loss en tändkabel och tryckt i ett tändstift, sedan lagt stiftet mot chassi. Jag ser då att när motor dör stängs tändningen av exakt samtidigt, trots att motorn hostar några varv extra. Ibland dör den inte helt utan kan komma igång igen, men då har det inte kommit några gnistor när den hostat.
Detta händer på tomgång och under 2500 varv. över de funkar den klockrent.
Tändspolen har jag bytt till en annan.
Databoxen är bytt.
Tändstift bytt
Tändkablar bytt.
HELA fördelaren bytt.
Nån som har en gissning på vad det kan vara?
Har skrivit ett inlägg tidigare, men folk verkar inte våga läsa den.
Problemet jag har är att på fordonet som jag meckar med är att den dör.
Testat att koppla loss en tändkabel och tryckt i ett tändstift, sedan lagt stiftet mot chassi. Jag ser då att när motor dör stängs tändningen av exakt samtidigt, trots att motorn hostar några varv extra. Ibland dör den inte helt utan kan komma igång igen, men då har det inte kommit några gnistor när den hostat.
Detta händer på tomgång och under 2500 varv. över de funkar den klockrent.
Tändspolen har jag bytt till en annan.
Databoxen är bytt.
Tändstift bytt
Tändkablar bytt.
HELA fördelaren bytt.
Nån som har en gissning på vad det kan vara?