NnickeTrådstart2004-06-15Jag har problem med att min Ford Escort 1.6 cl -86 går ojämnt ibland. Det är framför allt när man växlar upp och accellerera som motorn känns slö, hackar och bilen börjar skaka. Jag har gjort rent och kollat tändkablar, rotor och fördelarlock. Några ideér någon?
nicke wrote:
Jag har problem med att min Ford Escort 1.6 cl -86 går ojämnt ibland. Det är framför allt när man växlar upp och accellerera som motorn känns slö, hackar och bilen börjar skaka. Jag har gjort rent och kollat tändkablar, rotor och fördelarlock. Några ideér någon?
Om det är när bilen är kall så kan det vara startförgasaren
Vad är/sitter startförgasaren?
den sitter på förgasagen innan för vatten grejan på vänster sida
nicke wrote:
CarMan wrote:
den sitter på förgasagen innan för vatten grejan på vänster sida
Du menar automatchoken?
Ja, det är den som sköter kallstarten m.m.
Jag hittade felet! Det var ett tändstift där isoleringen hade spruckit, så nu går den som den skall igen efter bytet. Tack för hjälpen!