Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tändstift Polo 1,4 03

Startad av turboture · 2010-02-10 · 4 svar

turbotureTrådstart
Hej!
har en polo -03 1.4 75 hk som verkar gå på 3 cylindrar så jag tänkte kolla tändstiften / tändkablar.
Men hur kommer jag åt dessa? har plockat bort kåpan med luftfiltret
men sedan är jag lite osäker dom sitter ju inte synligt till.
berit
På den bilen så har du separat t-spole för resp cylinder.
Du bör därför läsa felkoder för att se vilken som misständer.
Motorlampan lyser väl :fraga

Om du ändå vill "kolla" på stiften, så var försiktig när du ska ta loss t-spolarna, både med kontaktstycken och själva spolarna, dessa kan sitta riktigt hårt klämda ner i toppen.

Motorkåpor brukar ha förskruvningar under små täcklock :i
Dixi
Jo lampan blinkar och enligt felkodsläsaren jag lånat går inte ettans cylinder.
berit
Inget att vänta på köp ny t-spole och smäcka dit!

Egentligen borde du kanske byta stift också...men det brukar funka ändå..:)
aw73
annars kan man låta 1:ans tändspole byta plats med tex. 4:ans
flyttare sig felet så är det spolen
annars får man leta vidare tex. kabelhärvor, styrbox etc.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil