Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tankat bensin i diselbil!!!!

Startad av laxkungen · 2009-09-26 · 1 svar

laxkungenTrådstart
Jag har råkat tanka drygt 3 liter i min diselbil. När jag upptäckte detta så tankade jag i 55 liter diesel. Jag undrar om bilen tar någon skada när jag har gjort denna tabbe eller kan jag köra vidare???

Tanksam för svar. :confused:
slirfeldt
Ja dessa 3 liter på 55 liter diesel gör förmodligen ingen större verkan, lite med beroende på modell och hur gammal bilen i fråga med är,, men det var ändå snabbt tänkt innan du han fylla på en mer av den varan som i vissa fall kan få ödestigra konsekvenser just att dieslar är betydligt mer känsliga för feltankningar.

Finns mera i ämnet här: https://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=11982

Fler trådar i Hjälpforumet Bil