Vad menar du med direkt? Efter 1 sekund eller efter 1 minut? Att en givare skulle felregistrera maxtemp betyder oftast trasig givare. Är du helt säker på den givare du bytte till? Du kan, om du vill, plugga givarhålet och köra med givaren utanför motorn och kolla om den ger liknande felresultat. Du kan då knacka lite på den, och vicka i kontakt-infästningen. De klassiska flåklypa-knepen alltså.
Har en Passat 90- Om man slår på motorn när den är kall går tempgivaren direkt opp i topp, har bytt en givare, vatten finns vadkandetta vara?:fraga