Jaa, jag funderar alltså över vilken av givarna som är till tempmätaren i en jetta/golf-84. Det sitter ju en i kylaren (till fläkten), och sedan på det lilla t-röret så sitter det två stycken. En ovanpå, med två kablar, en under, med en kabel.
Själva problemet är egentligen att tempmätaren inte reagerar när motorn blir varm,(men den lilla varningslampan blinkar när jag vrider på tändningen), bilen har troligtvis kokat en gång, kylaren har gått sönder, och bytts ut.
MYCKET TACKSAM för svar!
Mvh Peter
troligen är det den enpoliga
lossa kabeln och jorda, mätaren ska ge fullt utslag
den tvåpoliga är troligen till värmeelementet som sitter in insuget
som bryter vid 35C+
Tackar! Ska jorda den och se, jag kan tillägga nu efter kontroll att den tvåpoliga var märkt med 55° 65° eller ngt i den stilen, såg inte så himla noga...
Men tack för ditt svar, det ska jag kolla upp.
Mvh Peter
Det var helt rätt som du trodde a128, tack för svaret!