Jag vet inte om man kan värma givaren och testa med instrument att den släpper igenom strömen som den ska.
Jag har en SAAB 9-5 -98
Min motortemperaturvisare på instrumentpanelen har börjat att uppföra sig lite konstigt, plötsligt går den ner på noll sen upp igen.
Och om jag varvar motorn så sjunker den, men när jag låter den gå på tomgång en stund så stiger den igen.
Ibland när jag kör en längre sträcka så kan den vara nere på noll en bra stund, sen plötsligt så går den upp igen.
Kan det vara temperaturgivaren som krånglar?
Eller är det någon som har något annat förslag.
Min motortemperaturvisare på instrumentpanelen har börjat att uppföra sig lite konstigt, plötsligt går den ner på noll sen upp igen.
Och om jag varvar motorn så sjunker den, men när jag låter den gå på tomgång en stund så stiger den igen.
Ibland när jag kör en längre sträcka så kan den vara nere på noll en bra stund, sen plötsligt så går den upp igen.
Kan det vara temperaturgivaren som krånglar?
Eller är det någon som har något annat förslag.