Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Temperaturvisare

Startad av Motorbreath · 2008-02-27 · 2 svar

MotorbreathTrådstart
Jag har en SAAB 9-5 -98
Min motortemperaturvisare på instrumentpanelen har börjat att uppföra sig lite konstigt, plötsligt går den ner på noll sen upp igen.
Och om jag varvar motorn så sjunker den, men när jag låter den gå på tomgång en stund så stiger den igen.

Ibland när jag kör en längre sträcka så kan den vara nere på noll en bra stund, sen plötsligt så går den upp igen.

Kan det vara temperaturgivaren som krånglar?
Eller är det någon som har något annat förslag.
rekeroth
Jag vet inte om man kan värma givaren och testa med instrument att den släpper igenom strömen som den ska.
slirfeldt
Mest troligt är att ett byte av dess tempgivare som gäller med dessa symtom, vilket brukat vara det mest vanliga, ska även gå att mäta upp denna vid specifik temperatur för kontroll av funktion.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil