Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Termostat Fiest 1.3i -92

Startad av Surkart · 2010-07-22 · 5 svar

SurkartTrådstart
Hejsan,

ny som man är både på detta forum och när det gäller bilar. Så önskar man expert hjälp ;)

Har precis bytat termostat på min sambos Fiesta då temp visaren aldrig kom upp till "normal" , och det är fortfarande likadant. Kan man gjort något enkelt fel?
Har följt Haynes boken så gott jag kunnat tycker jag men man vet ju aldrig.

Mvh

/Tobbe
Nitrogen
det är 99% givaren till mätaren. Sitter längst fram på toppen.
emaushenric
Ok det är alltså den kabeln som delar på sig? 2 st sladdar till toppen på termostathuset och 1 st till nedre delen som jag antar är jord.
Nitrogen
Stämmer nog...
emaushenric
Ok, får kolla den. Tackar för hjälpen.
slirfeldt
Jo och denna tempgivare till mätaren brukar med vara en förbruknings grej speciellt på dessa motorer och har för mig att dess givare är placerad på termostathuset och dessa givare håller även Ford bra pris på för runt 200:-.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil