Inga större problem med att byta termostat på denna och bäst brukar det vara att först släppa ut det mesta av kylvattnet, som i bästa fall med en urtappningsplugg om sådan finns nertill på kylaren, eller så lossar man bara den nedre kylarslangen, annars ser där termostathuset (https://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077154340vy1.jpg) sitter där övre kylarslangen är ansluten till motorn och se sedan vid demonteringen att all gammal packnings rester kommer bort så det blir tätt igen sedan med den nya termostaten.
Och komplettera sedan med ny fräsch glykol och vatten (50/50 blandning).
Och komplettera sedan med ny fräsch glykol och vatten (50/50 blandning).