I de flesta fall sitter dom där det övre kylarslangen är ihoplopplad med motorn
Brukar sitta med 2-3 skruvar/muttrar.
Kolla om du har en tapp plugg på kylaren tappa ut så nivån kommer under termostathuset. (är glyckolen gammal så kan du tappa ur allt och byta "får ej tömmas i avloppet") lossa skruvarna lossa huset kolla villket håll termostaten sitter så du monterar din den nya lika. Rengör från packnings rester och montera dit den nya termostaten med ny packning.. Fyll på glockol/vatten 50/50%. varmkör efter fyll upp till max.
Och du Känner du dig osäker åk och köp en rephandbok till din bil. Kostnad på mellan 250-500kr. Där står de mesta du vill veta om och hur man mekar just den bilen och villken svårighets grad det är på de du vill göra med den..
Lycka till
Brukar sitta med 2-3 skruvar/muttrar.
Kolla om du har en tapp plugg på kylaren tappa ut så nivån kommer under termostathuset. (är glyckolen gammal så kan du tappa ur allt och byta "får ej tömmas i avloppet") lossa skruvarna lossa huset kolla villket håll termostaten sitter så du monterar din den nya lika. Rengör från packnings rester och montera dit den nya termostaten med ny packning.. Fyll på glockol/vatten 50/50%. varmkör efter fyll upp till max.
Och du Känner du dig osäker åk och köp en rephandbok till din bil. Kostnad på mellan 250-500kr. Där står de mesta du vill veta om och hur man mekar just den bilen och villken svårighets grad det är på de du vill göra med den..
Lycka till