Verkar klart vara att ett termostatbyte som gäller med dessa symtom och bör inte vara några problem med denna att byta, den sitter så i termostathuset där övre kylarslangen går in till motorn.
Skulle vilja ha lite hjälp med att få upplysningar om hur man byter termostaten på min Toyota Carina ll-91a.Har nyss bytt kylare p.g.a att temp steg för den var helt slut(ihålig),vart något bättre,men den stiger iallafall så man får dra på värmen förfullt då går den ner igen.troligtvis är det termostaten.eller vad tror ni?