XxtremeTrådstart2003-03-17När jag körde så slutade plötsligt termostaten att funka och gick ner på noll, så nu kan jag inte se hur varm motorn är. Vad tror ni det kan vara för fel, har termostaten gått sönder eller kan någon kontakt till den trillat ur? Vad tror ni? Det gäller en Mazda 323F -90
kolla kabeln till tempgivaren ,annars kan givaren ha gjort kväller.
var sitter den, ska jag skruva av instrumentbrädet och kolla bakon termostatmätaren?
Nej, skruva inte ur instrumentet. Tempgivaren sitter på motorn, det är en liten givare med en kabel som är inskruvad i blocket, om du hittar den och tar bort kabeln och lägger den mot jord så skall mätaren gå upp på rött, gör den det så byt givaren, om inte kan man misstänka kabelbrott eller fel i instrumentet.
får man vara lite dryger...Du menar tempmätaren va? :)