Ja det är troligen termostaten som gått sönder, den kostar ca 50:- på OK Den sitter på övre kyllarslangen närmast motorn med 2 - 3 skruv.
temp mätaren stod i början av det blåa fältet sen lät jag bilen stå och gå tills mätaren gick till normal på Kadetten 84 sen när jag körde igen sjönk tempmätaren till början av det blåa fältet igen och höll sig kvar där
är det termostaten som har gått sönder då? eller kan det vara termostaten för kylfläkten
är det termostaten som har gått sönder då? eller kan det vara termostaten för kylfläkten