Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Termostaten trasig eller??

Startad av OpelMicke · 2003-02-25 · 3 svar

OpelMickeTrådstart
temp mätaren stod i början av det blåa fältet sen lät jag bilen stå och gå tills mätaren gick till normal på Kadetten 84 sen när jag körde igen sjönk tempmätaren till början av det blåa fältet igen och höll sig kvar där
är det termostaten som har gått sönder då? eller kan det vara termostaten för kylfläkten
crew
Ja det är troligen termostaten som gått sönder, den kostar ca 50:- på OK Den sitter på övre kyllarslangen närmast motorn med 2 - 3 skruv.
OpelMicke
Jag skruvade lås kåpan till kamremmen och kollade där satt ett hjul till kamremmen sitter termostaten längs ner?.
Nån som vet om det finns runda strålkastare med sarg höger/vänster till Opel Kadett D (80-84)?
Henka
på min kadett 1,6 -85 så satt termostaten fast där övre kylarslangen går in i toppen den var mycket lätt att byta...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil