GDI :fraga
I så fall antagligen normalt arbets-ljud, kommer och går lite beroende på vilken strategi motorn jobbar efter, leanburn el "vanlig".
Annars så kan man tänka sig att slitaget på dessa motorer vid 28'mil också ger upphov till en del, under förutsättningarna, "normala" ljud som ökat tick pga igensatta hudrauliska ventillyftare (tror den har sådana). Finns separata trådar om hur man kan försöka tvätta motorn invändigt med olika tvättvätskor som hälls i motoroljan :l
I vissa fall kan den på dessa motorer ökade sotmängden, vilken kräver korta serviceintervall, ha gjort att motorer som är servade regelbundet faktiskt egentligen är vanskötta.....vilket kan ta sig uttryck i igensatta oljekanaler med nedgågna kamaxelnockar osv...:ner
I förlängningen blir problemen kocks i silen, uselt oljetryck dålig smörjning. Vilket även kan leda till överhettade kolvar som kan både skära och spricka :e
GDI = kass :e
Nu väntar jag på stormen från alla GDI troende §e kommer inte att bemöta de inläggen :utrop
Mitt tips till dig är byt olja ofta, senast varje 1000mil el ännu oftare om du har möjlighet, billig olja duger det viktiga är att byta ofta. Lägg inga stora pengar på den, kör tills det rasar. Sedan köper du en bil med bättre konstruktion :o Toyotas lär ha bättre leanburn motorer har jag hört.
Hjälm på lycka till :e
I så fall antagligen normalt arbets-ljud, kommer och går lite beroende på vilken strategi motorn jobbar efter, leanburn el "vanlig".
Annars så kan man tänka sig att slitaget på dessa motorer vid 28'mil också ger upphov till en del, under förutsättningarna, "normala" ljud som ökat tick pga igensatta hudrauliska ventillyftare (tror den har sådana). Finns separata trådar om hur man kan försöka tvätta motorn invändigt med olika tvättvätskor som hälls i motoroljan :l
I vissa fall kan den på dessa motorer ökade sotmängden, vilken kräver korta serviceintervall, ha gjort att motorer som är servade regelbundet faktiskt egentligen är vanskötta.....vilket kan ta sig uttryck i igensatta oljekanaler med nedgågna kamaxelnockar osv...:ner
I förlängningen blir problemen kocks i silen, uselt oljetryck dålig smörjning. Vilket även kan leda till överhettade kolvar som kan både skära och spricka :e
GDI = kass :e
Nu väntar jag på stormen från alla GDI troende §e kommer inte att bemöta de inläggen :utrop
Mitt tips till dig är byt olja ofta, senast varje 1000mil el ännu oftare om du har möjlighet, billig olja duger det viktiga är att byta ofta. Lägg inga stora pengar på den, kör tills det rasar. Sedan köper du en bil med bättre konstruktion :o Toyotas lär ha bättre leanburn motorer har jag hört.
Hjälm på lycka till :e