Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

"Tickande"/skramlande ljud vid gaspådrag peugeot 406

Startad av Denkan83 · 2010-05-11 · 1 svar

Denkan83Trådstart
Hej!

har en peugeot 406 2,0 som för ett tag sedan började "skramla" lite vid gaspådrag, det har blivit värre och värre och funderar lite på vad det kan vara.

Det låter nästan som att det har med avgassystemet att göra, fast det kommer framifrån motorn. på tomgång hörs ingenting, och inte vid lätt gaspådrag heller,m utan mer när man "trycker på" lite. Någon som har nån idé? Funderade på om det kan vara något med grenröret, fast då borde det väl låta betydligt mer?
landy88
Där finns nog bara ett sätt att kolla det, och det är att krypa under bilen och kolla. Det kan t.ex. vara värmeskölden på katten som sitter löst, eller innanmätet i den som har lossat.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil