Du har säkert fått glappkontakt till gasspjällsgivaren alternativt att den börjar bli dålig. Gasspjällsgivaren sitter långt fram på motorn, en liten svart klump med ett kontakthus till. Kolla den!
Tilda e alltså min bil. En scorpio 2.9 - 90 aut. Nu har Tilda fått för sig att 2000 rpm e ett jävlitt bra varvtal att ligga på när hon e varmkörd, samt att hon inte vill lägga i 4:de steget i lådan mer än en kort stund vid körning. Detta började hon trilska med efter en motortvätt. Har mina misstankar att det har med nått vaccum att göra.
Dessutom surar hon vid start, m a o jag får trycka gaspedalen till botten o släppa opp den sakta om hon ska starta.
Vore tacksam för tips. Jag älskar ju min Tilda, men ett sånt här förhållande orkar jag inte med. Vill ju inte göra slut pga en sådan här meningsskiljaktighet. ;)
Ha det hejdlöst..... :)
Dessutom surar hon vid start, m a o jag får trycka gaspedalen till botten o släppa opp den sakta om hon ska starta.
Vore tacksam för tips. Jag älskar ju min Tilda, men ett sånt här förhållande orkar jag inte med. Vill ju inte göra slut pga en sådan här meningsskiljaktighet. ;)
Ha det hejdlöst..... :)