Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tips inför köp av SAAB 900/9-3

Startad av Verbal · 2004-05-11 · 1 svar

VerbalTrådstart
Funderar på att köpa ny bil till hösten och lutar åt antingen en senare 900 (96-98) eller tidig 9-3 (99-00) lite beroende på hur ekonomin ser ut då.

(Är inte helt säker på hur länge 900 prod och när 9-3 kom)

Krav på femdörrars är det enda jag har. Skulle vilja ha lite åsikter och tips om både 900 och 9-3:

*För- och nackdelar med respektive modell
*Årsmodeller, motorer och "packet" som är att föredra eller som man ska undvika.
*Normala prislägen
*Vanliga fel

Tacksam för all input!!

//VK
Magge
Mitt största tips är att köpa en 9-5 istället!
9-3 är en småbil. ;)
Skämt och sido, jag har en 9-5 och har aldrig varit nöjdare i hela mitt liv! Ett underverk! Varför då köpa lillebrorsan?
9-3 har ju inte dåliga betyg den heller!
Lite kuriosa:
https://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,183349,00.html
https://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,71029,00.html
https://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,287140,00.html

Fler trådar i Hjälpforumet Bil