Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tjänstebil eller milersättning

Startad av ekonomfan · 2012-09-19 · 1 svar

ekonomfanTrådstart
Hej!

Har fått nytt jobb där tjänstebil erbjuds mot bruttolöneavdrag och där 65% betalas mot förmånsvärdet. Alternativt erbjuds egen bil med 29 kr per mil som är skattepliktigt på hela summan.

Landar på en månadslön på 34 000 kr.

Jag kör ca 1 500 mil privat och hur mycket det blir i tjänsten är svårt att säga men jag tippar på minst 1 800 mil.

Är det nån som kan ge tips på vad som är bäst att välja av dessa alternativ med en uträkning?

Tacksam för hjälp och svar!
Rimsky

Fler trådar i Hjälpforumet Bil