Hej!
Har fått nytt jobb där tjänstebil erbjuds mot bruttolöneavdrag och där 65% betalas mot förmånsvärdet. Alternativt erbjuds egen bil med 29 kr per mil som är skattepliktigt på hela summan.
Landar på en månadslön på 34 000 kr.
Jag kör ca 1 500 mil privat och hur mycket det blir i tjänsten är svårt att säga men jag tippar på minst 1 800 mil.
Är det nån som kan ge tips på vad som är bäst att välja av dessa alternativ med en uträkning?
Tacksam för hjälp och svar!
Har fått nytt jobb där tjänstebil erbjuds mot bruttolöneavdrag och där 65% betalas mot förmånsvärdet. Alternativt erbjuds egen bil med 29 kr per mil som är skattepliktigt på hela summan.
Landar på en månadslön på 34 000 kr.
Jag kör ca 1 500 mil privat och hur mycket det blir i tjänsten är svårt att säga men jag tippar på minst 1 800 mil.
Är det nån som kan ge tips på vad som är bäst att välja av dessa alternativ med en uträkning?
Tacksam för hjälp och svar!