NnoimanTrådstart2004-01-22Nu när kylan har kommit har även ett tjutande ljud kommit när jag startar bilen. Varar tills bilen är varm och bara om bilen stått ute.
Om man sitter inne i bilen verkar det komma från vänster sida (generator remmen sitter ju till höger) någon som har något förslag?
Noiman
Tackar!
Ursäkta den dumma frågan var sitter luftpumpen? Antar att den sitter i motor rummet i och med att ljudet kommer därifrån, men vet att det sitter en luftpump inne i kupen vid handtaget i taket för ac:n. Har inte mekat så mycket med bilar men man lär hela tiden... :h :upp
// Noiman
noiman wrote:
Tackar!
Ursäkta den dumma frågan var sitter luftpumpen? Antar att den sitter i motor rummet i och med att ljudet kommer därifrån, men vet att det sitter en luftpump inne i kupen vid handtaget i taket för ac:n. Har inte mekat så mycket med bilar men man lär hela tiden... :h :upp
// Noiman
Om din bil har luft pump så sitter den under batterihyllan
Okej, har hittat den. Vet bara inte än om det är den som tjuter (typiskt att ddet har varit tö grader det senaste). Undrar vad man har denna pump till??
Mv: N