LlindesTrådstart2012-06-01Kan någon upplysa mig om vad toe in skall vara på en Vw Bora 1.6 X-line 2005?
Lindes
Har för mig att runt -0* 10' / 0* 20' för Toe-in för dessa, men du misstänker denna står fel då?
Ttwigger4life2012-06-02 · #Jag har bytt en styrstagsända och tänker kolla plogningen för att undvika däckslitage. Jag har gjort ett verktyg för detta för länge sen där jag mäter skillnaden mellan fram och bakkant på hjulen. De flesta bilar ska väl ha 0mm +-?
Lindes
Okey på det viset där brukar det i regel med stämma om man dels räknar antal gängor till ta ett mått från spindeltappen till en markering på styrstaget.
Ett måttband kan man med enkelt använda för att få en rätt bra uppfattning till hur toe-in står med just skillnaden mellan fram och bakkant av framhjulen.
Dom flesta framhjulsdrivna bilar brukar i regel ha dessa 0mm +- till något toe out.
Här med lite mer tips om "fulmätning" av toe-in:
https://vwgolf.se/viewtopic.php?t=31136