SSpiritTrådstart2002-11-19Toppen är slut på min 2,6 liters motor... MB 190E 2,6 -89 27000 mil är detta normalt?
Var får man tag i en renoverad topp inkl. kamaxel alternativt lösa delar (axel) till vettiga priser?
Finns det några kanaler från tyskland?? import = bättre pris?
Vad menar du när du säger att toppen är slut är de en spricka iden eller vadå . Om den är otät o ventilerna kan du lämna in den och få dom brotsad alt att du slipar in dom själv , annars kan du väl kolla med nån skrot , fnudi kanske har en på lager ? om de är normalt ? de beror väl på hur motorn är skött , oljebyte , ej gått på kok mm . ang kam de borde väl gå att få tag i pirat , kolla på nätet .
hälsningar : johan
Själva blocket är nog ok. Det är axeln och vippor som är kass en lob är i stort sett borta! Jag fattar inte att bilen gått så bra som den gjort!?
Jag köpte den vid 16500mil och byter olja/filter vid varje 700 mil ungefär kokar inte motorer osv..