Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tomgång

Startad av Pato · 2008-09-18 · 5 svar

PatoTrådstart
Hej jag har en hyundai santa fe!
Som nu har börjat gå dåligt på tomgången, den går inte rent och jämt längre!
Jag undrar om det finns någon givare som reglerar tom gången? check engin lampan har tänds. Bilen är precis cervad. Någon som har något förslag?? Det är en 2,4 liters Bensin.
Ludde_57
Bensin/Diesel?
gilgamesh
Det är en bensinare 2,4 liters
gilgamesh
något förslag ?
gilgamesh
@Anders P 36161 wrote:
Bensin/Diesel?


det är en bensinare 2,4 liters
slirfeldt
Att denna lampa tänds beror i regel på att ett fel uppstått i bränsle/tändsystemet och då den precis är servad bör du i första hand om det nu är en verkstad som utfört detta kontakta dessa om det kan hänt något i samband med detta besök.

Annars kan det sitta en tomgångsmotor på på denna som inte fungerar, men pröva att nolla minnet till styrboxen genom att lossa ena batterikabeln 15-20 minuter och se om det har någon verkan, annars är det till att läsa ut eventuella felkoder.

Men går den lika bra/dåligt varm som kall?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil