Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tomgångs mystreium

Startad av Akesson · 2008-02-01 · 2 svar

AkessonTrådstart
Jag har en ford sierra 2.8i och...
Tomgången går inte att få ner under 12-1500rpm oberoende av kall lr varm motor.
Vacumet i insuget ligger bara på -0.5 bar, ska ju va -0.7 lr?
Inget insugnings läckage, va ja kan hitta.
Har rengjort tomgångsmotorn och kollat att den rör sej.
Motorn går bra annars.

Nån som har nån ide om va det kan vara för fel?

Tacksam för svar.
slirfeldt
Får du inget mer napp här så testa med att söka runt här: https://www.fmcs.nu/forum/

Låter ändå som det skulle kunna vara en liten luftläcka på insugssidan,, testat med startgas?
Hazze
Har testat med startgas, utan att hitta nått läckage....

Några mer tips??

Fler trådar i Hjälpforumet Bil