Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

tomgångs problem

Startad av knackhatten · 2006-08-26 · 2 svar

knackhattenTrådstart
Hej!Jag har en toyota corolla 87
mitt problem är följande.För ett tag sen så började den att gå ojämt på tomgång plus att den stannade ibland.har haft i k-sprit som jag tycker att det
har hjälpt lite men efter ett tag så går den lika ojämt på tomgång och lågfart.
har även byt bränsle filter.Men ingen förbättring på den ojämna gången.

mvh magnus
savanna
kolla om den drar tjuvluft , kanske bara nån lite slang som hoppat av

spraya startgas runtom motorn på sugsidan - ökar den i varvtal så drar den tjuvluft - sen kan du leta dej fram var med samma metod

motorn skall givetvis vara igång på tomgång när du sprayar
zorro
Tack för ditt tips skall kolla det meddetsamma.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil