Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Tomgångsbekymmer Escort -94 16V

Startad av nh_escort · 2006-07-03 · 0 svar

nh_escortTrådstart
Stannar när man frikopplar. Går ibland att starta somvanligt men tomgången är dålig och bränsleblandningen är för fet (flödar).Är inne på att det är styrenheten för insprutningen som är felaktig. Trottellägesgivaren fungerar som den ska och tomgångsstabilisatorn är ohm-mätt och det verkar inte vara något fel på den heller (fast helt säker kan man ju inte vara naturligtvis). Är det någon som har något bra felsökningstips som gör att man kan komma vidare och utesluta någonting?:confused:

Fler trådar i Hjälpforumet Bil