Du tillhör väl inte dom som redan demonterat tomgångsmotorn? Som kan vara en vanlig orsak till dessa och som då lätt demonteras för eventuell rengörning och uppsmörjning.
Men är det fråga om en 2,0 är det med tydligen mega vanligt med att det sitter en vakumslang baktill på insuget på just 2.0an som brukar spricka, om man där följer det grova insugsröret som går ner på baksidan av motorn.
Där nere sitte en vakumslang grov ett kvastskaft ungefär, ta loss den och dubbel kolla den, den brukar suga ihop sig och bli nästan platt om den läcker i 9 fall av 10 fall är det den slangen som läcker på 2.0an när den felkoden sätts och tomgången blir ojämn.
Men är det fråga om en 2,0 är det med tydligen mega vanligt med att det sitter en vakumslang baktill på insuget på just 2.0an som brukar spricka, om man där följer det grova insugsröret som går ner på baksidan av motorn.
Där nere sitte en vakumslang grov ett kvastskaft ungefär, ta loss den och dubbel kolla den, den brukar suga ihop sig och bli nästan platt om den läcker i 9 fall av 10 fall är det den slangen som läcker på 2.0an när den felkoden sätts och tomgången blir ojämn.