hej.har du fått svar på frågan kan du väl skicka svaret till mig.jag har nämligen samma problem.
Bråkar med tomgången på sonens gamla 626 ifrån 88. Bilen går jättebra annars förutom när vartalet går ner på 1000 då den bara stendör. Ibland kan man få den att tuffa på tomgången på lägre varvtal än de 1000 och om man då sakta gasar så dör bilen igen vid 1000 varv.
Har bytt luftmängdsmätaren, och faktiskt hela spjällhuset då jag fick dem för en billig penning på skroten.
Det som återstår borde vara tomgångsmotorn men jag kan inte hitta eländet. Är det någon som vet var exakt den sitter på en mazda 626 -88 och hur den ser ut?
Har bytt luftmängdsmätaren, och faktiskt hela spjällhuset då jag fick dem för en billig penning på skroten.
Det som återstår borde vara tomgångsmotorn men jag kan inte hitta eländet. Är det någon som vet var exakt den sitter på en mazda 626 -88 och hur den ser ut?