insprutning eller förgasare? Har du bytt luftfilter? Bara när den är kall eller gämt? Skulle nog tippa att bilen inte får tillräckligt med luft å att det är därför den inte orkar.. Byt filter..
Hej! Ford Escort -92...
Har tidigare haft symptom som var att bilen varvade upp mycket vid inbromsning, men detta fel försvann och det verkade vara bra ett tag.
Nu har jag dock fått problem med tomgången istället.
Tomgången har försvunnit, bilen dör vid inbromsning (korsning etc).
Vid start av bilen måste jag nu trycka ner gaspedalen, annars dör bilen direkt igen.
Bilen har i samband med detta även slöat ner sig rejält, men jag har inte märkt något på soppaförbrukningen.
Har kollat samtliga säkringar, alla var hela.
Mycket tacksam för lugnande svar om att det inte blir alltför dyrt!
MVH/ Marcus
Har tidigare haft symptom som var att bilen varvade upp mycket vid inbromsning, men detta fel försvann och det verkade vara bra ett tag.
Nu har jag dock fått problem med tomgången istället.
Tomgången har försvunnit, bilen dör vid inbromsning (korsning etc).
Vid start av bilen måste jag nu trycka ner gaspedalen, annars dör bilen direkt igen.
Bilen har i samband med detta även slöat ner sig rejält, men jag har inte märkt något på soppaförbrukningen.
Har kollat samtliga säkringar, alla var hela.
Mycket tacksam för lugnande svar om att det inte blir alltför dyrt!
MVH/ Marcus