FFidusTrådstart2009-07-22Hejsan
Tomgångsproblem saab 93 aero -02 (aut):
När jag körde på motorvägen tyckte jag att jag förlorade fart helt plötsligt. Tittade på instrumentpanelen och såg att det larmade för att antislir var urkopplad och ett allmänt motorlarm. Stannade förståss och lyfte på huven -allt OK. Då jag startade igen fanns larmen kvar och jag upptäckte att tomgången var borta. Släpper jag gasen dör motorn. Det är en automatare, och jag har blivit en fena på att bromsa med vänster fot :)
Någon som varit ute för nåt liknande eller har någon idé om vad som är tokigt?
Tacksam för inlägg // Fidus
Gör en felkodsavläsning, så kan jag el ngn annan kolla kopplingsschema och fundera lite. :i
Symptomen som sådana räcker inte för att ställa en diagnos :utrop