Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

topplock peugiot

Startad av anderssson · 2008-05-16 · 2 svar

andersssonTrådstart
Märker man om topp packningen gått om man gör komprov?
berit
Ibland, ibland inte. Beror på hur/var packningen pajjat.
Vilka symptom?
Vilken motor?
1,4 i grymt känsliga, brukar läcka olja fram till höger (oljekanalen till toppen ligger där)

/D
henry
ja tyckte det var oljedroppar på h-sida nu när du säger det,var betyder det?

motortemplampan började lysa i bilen när hon körde,droppar lite på 2ställen nere vid kylaren,tycker den vitryker lite och tar vatten..men den går inte upp å kokar när den står på tomgång,stog 15min idag..tips?

peugiot 95a 306
55kw

Fler trådar i Hjälpforumet Bil